Searching for jannah

D'Boss!

NUR HIDAYAH .18 years old .PRE- UNIVERSITY .do be my follower



Entries About Linkies Stuff


Chatting

Put your CBOX codes here! allright?

Credits!

Template: zaatboy boy
Basecodes: AtieQa Afiqah
Others:   

Pergi Medical Check up =D

Hari ni aku pergi buat medical chek up .. fuuuh ! ramainye orang .. nak kata aku dtang lambt tak jugak .. tepat gak masa nye .. time tu larh mesin ambil nombor tak boleh guna .. bila turn aku ada je masalah .. Kenapa ?? ! geram aku dibuatnye .. aku dapat no 0503 aku terus pg daftar kt kaunter 12 .. auntie tu tgk aku lain macam je .. terus tanye "asal buat medical ni lmbt ?? " aku pon ckp la " dh sy dpt lmbat surat PLKN ni .."
Then , aku pon pergi la kaunter 19 ( makmal )
ada kisah lucu yg berlaku kat situ .. hahaha =D segan plak nak story .. tapi tak pe la .. sebagai panduan kan .. kisahnya mcm ni ..
Lepas aku balik dari daftar nama kat Klinik Kesihatan Maharani (KKM) nurse tu suruh aku pergi dekat kaunter 19 untuk urine test .. Bila dh tiba kat sana adalah beberapa org lg tgh tunggu nak amek botol utk pergi buang air kecil .. sebab dia nak tgk sama ada kita ada sakit diabetes or tak .. aku pon letak la surat kt situ , tak lama pastu DC panggil nama aku . Dia bagi aku bekas kecil utk buang air kecil .. aku pon dgn tak tahu pape msuk la tandas .. adalah dlm 30 minit stay kt toilet tu .. tak jugak dapat urine .. pasal aku dah buang air masa kat umah tadi .. sebab tu la aku tak boleh nak buang air .. ehhehe .. time tu muka aku dh memg blusher ! dengan muka yg dh serba blusher tu aku pon pergi la ngadap ayah aku and cakap
 dayah : "tak boleh nak bg urine" ayah aku gelak jek !
DC lelaki tu tanye " dh buat belum ??
dayah : belum lagi doktor .. tak boleh kuar plak .. (~,~) <----- segan
DC : pergi minum air banyak2 sne .. nanti boleh amek urine test .. =)
dayah : emmm .. oke ! then , ayah aku pon pg la beli air .. semata2 tuk urine test berjaya .. =D

Adalah dalam 20 minit ayah aku pg beli air .. aku duduk sorang2 kt dpn makmal tu .. dh ada org pikir aku nak test pregnant plak .. Hello ! sy just nak urine test tuk PLKN je la.. grrrr >,<
air 100 plus mmg aku suka .. tu yg jadi pilihan ayah aku mse belikan aku air tadi .. nak dapat kan sikit je urine test tu aku terpaksa habis kn 1 botol air 100 plus (500ml) .. agaknya dh kembung perut aku baru lh boleh dapat urine tu .. tapi aku paksa urine tu keluar jugak ! mana tahan beb nak stay kt hospital lelama .. huhuhu =( dan akhirnya aku berjaya jugak dapatkn urine test tu walaupon sedikit .. tgk budk2 lelaki yg pg urine test .. banyak btol .. hahaha =D tapi tak pe laa .. janji dh ditepati ! nak test urine je kot .. sikit pon bole !
then pergi lah kat kaunter 6 (bilik amek darah) ergh ! aku tak suka kena cucuk or amek darah ni .. takut tgk jarum ! hehehe .. bila pg je .. DC tu suruh aku baca nombor .. ala yg cm test mata tu sama ada rabun ke tak .. hihihi so far aku lulus ! ^__^ darah pon oke je ..
akhir sekali pergi kat kaunter 6 (check berat+tinggi+tekanan darah) hemm.. bila pg kt kaunter ni la yg aku tak suka . sbb ada timbang berat .. bertambah plak .. aik ! takut ker dgn DC selalunye berat mainting jek ni tetiba plak naik ,, wah2! tekezuuut den .. tinggi normal je .. tekanan darah alhamdulillah normal tak cm biasa , selalunya tekanan darah rendah skng stabil .. nanti 10/9/2012 aku kena pg hospital balik sbb nak x-ray plak .. huhuhuhu tak mau la .. takut+segan !
tapi masalahnye sekarang sama ada aku pergi atau tak PLKN SEMARAK PEKAN PAHANG tu .. Skolah ckp suh tangguh .. dh hntr pon surat tu .. kena tunggu surat dari PLKN plak .. sama ada terima or tidak ..